úterý 6. prosince 2011

Nadějný rozjezd bistra Franz

Když se na jednom z nejkrásnějších secesních domů na ulici Veveří objevila cedule bistro Franz, zpozorněl jsem. Minulý týden už skrz výlohu svítil krásný barevný bar a v pozadí byla vidět dvoupáková espresso mašina. Bistro Franz včera otevřelo a dnes ráno jsem se tam byl nasnídat.

Bistro Franz z protějšího chodníku. Secesní krása je malinko nahoře.
Na první pohled bylo vidět, že podnik je úplně nový. Design interiéru vypadá moc pěkně, do barevného secesního domu hezky zapadá a je vidět, že majitelé o něm přemýšleli. Prostoru vládne barevně pruhovaný a podsvícený bar, se kterým kontrastuje nenamalovaný strop a stěna. Té by ale slušela nějaká velkoformátová fotografie. Trochu problematické je rozložení stolů a židlí. Interiér je zatím nezabydlený, ale to se snad časem usadí. A pokud si dobře vzpomínám, nehraje tam žádná hudba, což celkem sedí k puristické Avii, ale do Franze by se podle mě nějaká hudba hodila (ale prosím hlavně žádné rádio, snad kromě rádia Wave).

Barevný interiér kontrastuje se strohou stěnou.

Objednal jsem si čokoládovo karamelový dort a espresso. Koláč byl hodně hutný a korpus se vidličkou velmi špatně krájel, ale chuťově byl celkem slušný. Při objednávce espressa se mě slečna pro jistotu zeptala, jestli ho chci klasické malé, nebo velké. Mladý barista byl právě školen zkušenějším kolegou, ale espresso zvládl velmi dobře. Objem byl v pořádku, crema sice malinko řidší, ale vůně a chuť s výraznými tóny oříšků a hořké čokolády. Škoda, že v chuti nebyla téměř žádná kyselost.

Dortík a espresso. Vodovoda až na požádání.
V kavárně používají na zakázku míchanou espresso směs od Mamacoffee s fairtrade certifikací. Nepříjemné je, že ke kávě není automaticky podávána malá sklenička vodovody a nikde nejsou připraveny skleničky a džbány, ale na požádání jsem vodovodu dostal. Dalším negativem byla absence ubrousku.

Nápojový lístek. Líbí se mi správné názvy u kávových nápojů.
Na bistru Franz je každopádně vidět, že majitelům na podniku záleží. Důraz kladou na kvalitu obsluhy a na kvalitu surovin. Nejen nadprůměrná káva z české pražírny, ale také ostatní potraviny, zeleninu mají v biokvalitě a záležet si dávají i na všem ostatním. Aha, zatím jsem nezmínil, že se tam celý den vaří, ráno mají velký výběr snídaní a přes poledne obědové menu s polévkou a výběrem tří jídel. Aha, vlastně jsem to nezmínil proto, že tohle je blog o kafi. No co už, točí Bernarda, aspoň jedno jídlo denně je vegetariánské a k dispozici je i veganské sojové mléko.

Pohled na Veveří. Ha, F. H. Prager cider!
Při odchodu se mě pan majitel ptal, jak mi chutnalo a ochotně si vyslechl těch několik drobností, které mi úplně neseděly. Nejdůležitější ale je, že na to, že byl podnik otevřený teprve druhý den, si vede velice dobře. Těším se, jak to tam bude vypadat třeba za měsíc, snad jim počáteční nadšení vydrží! Už jste se v novém bistru Franz byli podívat? Pokud ano, napiště do komentářů, jak se vám tam líbí a jak vám tam chutná. Držím jim palce.

Změna majitele v kavárně Sausalito.

 O kus dál směrem na českou změnila majitele kavárna Sausalito. Tam se vypravím někdy příště.

Bývalý Vegetarian (ne ten týpek, ale obchod). 


A ještě o kus níž se něco děje v prostoru, kde dřív sídlila vegetariánská prodejna Vegetarian. Zatím tam stojí červené skeletové židle a podle neověřených informací tam bude další kavárna. Uvidíme. Každopádně Veveří žije!

Budoucí nová kavárna? Nechme se překvapit!

5 komentářů:

  1. Naprosto souhlasím s autorem článku, kafe mi velmi chutnalo a bylo i za příznivou cenu, navíc je to fair trade, takže jsem z něj měl dobrý pocit. Stejně jako autorovi mi v bistru chyběla hudba a prázdné stěny s vysokým stropem působily velmi odtažitě... fotografie nebo pár obrazů by rozhodně bistru prospěly!

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s autorem.Ovšem při mé minulé návštěvě již bylo bistro ozvučené,příjemnou hudbou do pozadí.Ocenil jsem zejména snaživou obsluhu a kvalitní občerstvení,kde jsou suroviny na první pohled čerstvé,chut mě v tom ubezpečila.
    Pro mě dobrá zpráva o místu,kde se mohu najíst aniž bych se bál nekvalitních surovin.

    OdpovědětVymazat
  3. http://www.facebook.com/CattaniPasta

    OdpovědětVymazat
  4. Vcera jsem byl poprve ne menu v bistru franz a moc mi chutnalo! Veveri se stava kavarenska ulice!

    OdpovědětVymazat
  5. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Kolektivní rozum - Obchodníci, kteří využívají eToro's CopyTrader™, mají o 60% větší pravděpodobnost ziskovosti

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat